Boyun DüzleÅŸmesi Nedir?

Adsız tasarım (1).png

Boyun DüzleÅŸmesi Nedir?

​Boyun düzleÅŸmesi herkesin boyununda olması gereken C ÅŸeklindeki kavisin kaybolması anlamına gelmektedir.Boyunumuzda bulunan bu kavisin asıl amacı boyunumuza binen yükü absorbe etmeye yarar.Bu kavisin kaybolması durumunda boyun omurlarımız arasında bulunan disklere binen yük de artacaktır.Diskler taşıyamayacakları fazla yüke maaruz kaldıklarında ise dışarıya taÅŸma eÄŸilimi gösterirler.Kısaca özetlemek gerekirsek boyun düzleÅŸmesi boyundaki disklerin dışarıya taÅŸmasına ve boyun fıtığı gibi problemlere sebebiyet verebilir.

Boyun DüzleÅŸmesi Nasıl OluÅŸur?

Boyun düzleÅŸmesi boyunun sürekli öne doÄŸru eÄŸildiÄŸi pozisyonlarda çalışmak, uzun süreli masa başı çalışmak, sürekli telefon veya tablet gibi elektronik cihazlarla vakit geçirmek boynumuzdaki kavisin kaybolmasına ve boyun düzleÅŸmesine sebep olur.
Boynumuzu sürekli olarak öne doÄŸru eÄŸmemize baÄŸlı olarak boynunun ön kısmında bulunan kasların boyu da kısalır .Kısalan kas gruplarını gevÅŸetmek ve ense bölgemizdeki kasları kuvvetli tutmak günlük yaÅŸamda herkesin yapması gereken bir egzersizdir.

Boyun DüzleÅŸmesi Hangi YaÅŸ Gruplarında Görülür?

Teknoloji çağının getirdiÄŸi olumsuzlukların başında genç, yaÅŸlı farketmeksizin insanların teknolojik cihazlara düÅŸkünlüÄŸü yer almaktadır.Bu durum boyun düzleÅŸmesinin her yaÅŸ düzeyinde karşımıza çıkabileceÄŸini göstermektedir.
Çocuklarımızdaki boyun düzleÅŸmeleri ilerileyen dönemlerde çok ciddi saÄŸlık problemlerine yol açabileceÄŸi için erken dönemde postüral eÄŸitim ve tedbir almak çok elzem bir durumdur.

Boyun DüzleÅŸmesi Nasıl Tedavi Edilmelidir?

Boyun düzleÅŸmesi tedavisinde öncelikle boyun bölgesindeki kaslarda oluÅŸmuÅŸ kas spazmlarını tespit etmek ve doÄŸru Manuel Terapi yaklaşımları ile bu kas gruplarını gevÅŸetmektir.

Spazmlar açıldıktan sonra omurlar arasındaki disklerin durumunun deÄŸerlendirilmesi, hastanın kollarına vuran aÄŸrı, uyuÅŸma, karıncalanma gibi semptomlarının olup olmadığı deÄŸerlendirilir.

EÄŸer hastada boyun fıtığı var ise o fıtığa yönelik tedavi kiÅŸiye özgü yöntem ve yaklaşımlar ile tedavi edilmelidir.

Boyun düzleÅŸmesini oluÅŸturan ve arttıran semptomlar ortadan kaldırıldıktan sonra hastalarımıza boyunun C ÅŸeklindeki kavisi tekrar kazanması için kiÅŸiye özgü egzersizler verilmektedir.

Boyun düzleÅŸmesi postüral bir bozukluk olduÄŸu için tedavisinde egzersizlerin düzenli bir ÅŸekilde yapılması tedavinin kalıcı hale gelmesinde önemli bir yer tutmaktadır.

​

Boyun DüzleÅŸmesinde Neden Manuel Terapi?

Sadece tek başına yapılan egzersiz tedavisi boyun düzleÅŸmesinin ilerlemesini önlemektedir. Postüral bozukluk sebebi ile spazma uÄŸrayan kas grupları boynumuzu ön tarafa (öne eÄŸilme) doÄŸru çekmeye devam edeceÄŸi için egzersizleri bıraktığımızda belirli bir süre sonrasında tekrar aynı semptomlarla karşı karşıya kalabiliriz.

​

Bu sebeple Manuel Terapi ile spazmların ortadan kaldırılması hastalarımızı kalıcı bir çözüm sunmaktadır.

​

Manuel Terapi yöntemleri ile yapılan tedavi sonrasında verdiÄŸimiz egzersizlerin en az 2 ay süre ile düzenli olarak yapılmasını tavsiye ediyoruz.

Unutmayalım ki postüral problemler egzersiz yapmadan ve gerekli tedaviyi almadan kalıcı çözüm saÄŸlanamaz.

Boyun DüzleÅŸmesi Tedavisindeki Yöntemlerimiz Nelerdir?

Boyun düzleÅŸmesinde manuel yöntemler ; medikal masaj thregun masajı, mobilizasyon, manupülasyon, trigger point, traksiyon, graston gibi yöntemler kullanıyoruz.

Boyun DüzleÅŸmesi Kaç Seans Tedavi Gerektirir?

Bu durum hastadan hastaya farklılık göstermektedir.Ortalama olarak 5 seanslık bir tedavi ve düzenli egzersizler ile oldukça etkili, kalıcı bir tedaviye ulaşılmaktadır.

Seans süresini belirleyen en önemli faktör tedaviye ne zaman baÅŸlanıldığıdır.

​

Ä°HMAL EDÄ°LEN BOYUN DÜZLEÅžMELERÄ°NDE SEANS SAYISI DAHA DA ARTARKEN YENÄ° OLUÅžAN BOYUN DÜZLEÅžMELERÄ°NDE 1-2 SEANSTA ETKÄ°LÄ° BÄ°R ÇÖZÜME ULAÅžILABÄ°LMEKTEDÄ°R.

​

DAHA DETAYLI BÄ°LGÄ° Ä°ÇÄ°N BÄ°ZLERE ULAÅžABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z.

YusufÄ°sabetli1.png