Boyun Fıtığı Nedir?

Back Pain_edited.jpg

Boyun Fıtığı Nedir?

Boyun fıtığı özellikle masa başı çalışan,bilgisayar başında uzun saatler vakit geçiren bireylerin sıkça karşılaÅŸtığı problemler arasında yer almaktadır.

Boyunumuz öne doÄŸru eÄŸilme hareketini yaparken omurlarımız arasında bulunan diskler arka kısıma doÄŸru yönelirler.Bu hareketi her birey günlük hayatında fazlası ile yapmaktadır ve bu harekette bir problem yoktur.

Ancak sürekli olarak boyunumuzu  öne doÄŸru eÄŸik pozisyonda kullanırsak, omurga yapımız da bu pozisyona göre ÅŸekillenmektedir.

Omurga yapısında oluÅŸan bu deÄŸiÅŸim (boyun düzleÅŸmesi,boyun kavisinin kaybolması) disklerin arka tarafa doÄŸru baskı yapmasına sebep olur.Disklerin arka tarafa baskı yapması o bölgeden geçen sinirlerin sıkışmasına sebebiyet verir.Sinirlerde oluÅŸan bu baskıya bizler Boyun Fıtığı isimini veriyoruz.

Boyun Fıtığı Neden Oluşur?

​

Boyun fıtığının oluÅŸmasındaki temel sebepler düÅŸme, travma, yaralanma, yanlış postüral duruÅŸ, sürekli öne doÄŸru eÄŸik pozisyonlarda çalışma durumlarıdır.

Özellikle öne doÄŸru eÄŸilerek çalışan bireylerde boyun kavisinin kaybolması (bkz. Boyun DüzleÅŸmesi) gibi problemlerde omurlar arasındaki disk denilen yapılara binen yük artmaktadır.Bu durumu sürekli öne doÄŸru eÄŸilerek telefon , kitap vb. eÅŸyaları kullanmak da arttırmaktadır.

Disklere binen yük postürün bozulmasına baÄŸlı olarak zamanla artmakta ve diskin dışarıya taÅŸmasına sebep olmaktadır.Dışarıya taÅŸan diskin sinirlere baskı yapmasına ise boyun fıtığı ismini veriyoruz.

​

Boyun Fıtığı Belirtileri Nelerdir?

​

Boyun fıtığının belirtileri arasında Kollarda UyuÅŸma, Karıncalanma, His kaybı, Kuvvet kaybı gibi semptomlar görülebilmektedir.Bu semptomlar Boyun Fıtığının seviyesine ve fıtığın derecesine göre deÄŸiÅŸkenlik göstermektedir.

Başlıca Belirtiler:kollarda uyuşma,parmaklarda uyuşma,sağ el uyuşması,sol el uyuşması,parmak ucu uyuşması,sol elde karıncalanma,sağ elde karıncalanma ...

​

ÖrneÄŸin; C8 düzeyinde fıtığı olan bireyde serçe parmak kısımlarında uyuÅŸma, karıncalanma gözlemlenirken

C4-C5 düzeyinde fıtığı olan bireylerde daha çok omuz aÄŸrıları,uyuÅŸma vb. semptomlar göstermektedir.

Kas spazmları baş ağrılarına da sebep olmaktadır.

​

Belirtiler başladığında (kollarınızda, ellerinizde uyuşma, karıncalanma var ise) ihmal etmeden ivedi bir şekilde bir uzmana başvurun.

​

Ä°hmal edilen fıtıklar ilerleyen dönemlerde çok ciddi saÄŸlık problemlerine ve hatta cerrahi müdahalelere sebebiyet verebilir.

​

Boyun Fıtığı Ameliyatsız Nasıl Tedavi Edilir?

​

Boyun Fıtığı tedavisinde bizler öncelikle problemin nasıl oluÅŸtuÄŸunu tespit ediyoruz.Boyunun C ÅŸeklindeki kavisinin bozulmasına neden olan spazma uÄŸramış kas gruplarını çeÅŸitli yöntemlerle gevÅŸetiyoruz.Fıtık testleri uygulayarak fıtığın seviyesini tespit ediyoruz.Hastanın geçmiÅŸinde yaÅŸamış olduÄŸu travma, düÅŸme, kaza gibi olayları not alıyoruz.

Hastanın postürünü detaylı olarak bütüncül bir ÅŸekilde inceliyoruz.Kambur duruÅŸun boyun düzleÅŸmesi üzerinde etkisini azaltmak için tedaviye hastaya bütüncül yaklaşıyoruz.Gerekli durumlarda manipülasyon uygulayarak  fıtığı sinirden uzaklaÅŸtırıyoruz.Hastalara nelerin yapılmaması gerektiÄŸini detaylı olarak anlatıyoruz.

​

Yapılan tüm iÅŸlemleri detaylı olarak hastalarımıza sade bir ÅŸekilde gerek maket gerek kendi üzerlerinde detaylı olarak aktarıyoruz.

​

Tedaviyi planlayıp gerekli egzersizleri hastalarımıza veriyoruz.Son olarak Günlük yaÅŸamda yapılan yanlış hareketleri hastalarımıza aktarıyoruz.

​

Seanslarımızı en alt kısımdaki video kısımından izleyebilirsiniz.

​

Fıtık Ameliyatı Oldum Tekrarladı?

Bu soruyu herkes hayatı boyunca çevresindeki insanlardan duymuÅŸtur.Buradaki temel problem cerrahilerde probleme yol açan sorunu deÄŸil problemin kendisinin hedef alınmasıdır.Cerrahi ile fıtığı alınan hastanın postüral duruÅŸu da düzeltilmelidir.Bu duruÅŸ düzeltilmediÄŸi sürece hastaki mevcut olan yanlış postür ilerleyen zamanlarda tekrardan aynı problemlere sebep olabilir.Bu sebeple cerrahi sonrası post-op rehabilitasyon süreci çok büyük bir önem arz etmektedir.

​

Boyun Fıtığı Kaç Seansta Tedavi Edilmektedir?

​

Boyun fıtığının tedavi süresi kiÅŸiden kiÅŸiye deÄŸiÅŸkenlik göstermektedir.Seans süresindeki anahtar nokta hastanın kendisini ne kadar ihmal ettiÄŸi ile ilgilidir. Yeni oluÅŸan bulging düzeyindeki bir fıtık 3-4 seansta tedavi edilebilir iken ileri düzey fıtıklarda tedavi süresi de uzamaktadır.

​

Hastalar bizlere geldiÄŸinde nörolojik defisite sahip ise bizler hastaları alanında uzman hekimlere yönlendiriyoruz.

​

Fıtıklar ihmal edildiÄŸinde çok ciddi saÄŸlık problemlerine yol açabilir.Fıtıklarınızı ihmal etmeyin Fizyoterapistinize danışın!

YusufÄ°sabetli1.png
Seanslarımızdan Kesitler